CLEJA – IERI, AZI ŞI MÂINE

marți, 29 Martie 2011

Ce se mai întămplă în „împărăţia” lui Joca

Filed under: Uncategorized — zulu @ 8:36 pm

Chiar dacă Talibanul  l-a minţit pe părintele paroh de la  Buda, vin să-i arăt şi părintelui că minciuna are picioare scurte . Drept confirmare am să pun o chitanţa oarecare din care se vede/reiese şi pentru cei orbi că elevii de la Şcoala nr 2  Buda, prin slujbaşii săi, adună bani, chipurile pentru „terenul de fotbal multifuncţional” .  Păi să facem un calcul: dacă şcoala are 400-500 de elevi şi înmulţim cu 10, rezultă 5000 lei , adică 1200 euro. Ce contribuţie poate fi o sumă aşa de mică  la un teren multifuncţional care costă câteva mii de euro, zeci de mii ❓ Nu cumva este vorba de chermeza care trebuie servită frantzuzilor❓ Suntem de neegalat în deturnare de fonduri❗

Zilele următoare voi trimite chitanţa şi  domnului ministru Funeriu dar şi  Inspectoratului din Bacău, să-i întreb şi pe domniile lor dacă   totul este în regulă cu această „obligativitate” a elevilor de a contribuii cu bani  la un proiect de aşa mare anvergură şi care se derulează prin programe finanţate de guvern.   Elevii spun că sunt ameninţaţi cu scăderea notelor la anumite materii dacă nu contribuie. În chitanţa de faţă protejez numele elevilor pentru că aşa este corect, dar atât la  Inspectorat cât şi la minister voi trimite chitanţa cu numele lor.

Tot de la elevi am aflat multe chestiuni care nu au nimic în comun cu şcoala. De exemplu: doamna profesoară Gheorghiana Violeta pentru câteva pungi de cireşi a salvat de  corigenţă un elev nu prea silitor😉 . Alt elev a contribuit cu nuci, pentru ca doamna să aibă cozonaci tradiţionali😉 de sărbători , tot pentru a i se ierta neştiinţa. Dacă tot de la doamna  cumperi o culegere de mate, ai 3 puncte din oficiu la teste. Doamnă, prin anii 72-80 când „lustruiam”  băncile şcolii din Cleja, am avut profesori cu demnitate. Dumneavoastră de ce nu aveţi❓

Tot o doamnă , profesoara de fizică/chimie Hongu Aura nu se sfieşte să-i ameninţe pe elevi cu obţinerea de note mici dacă nu contribuie cu bani la proiectul „terenul de fotbal multifuncţional”.

Tot în această categorie intră şi domnul profesor de limba şi literatura română Florea Alexandru. Domnia sa obligă elevii să cumpere reviste la un preţ „aranjat” , mult peste cel oferit de furnizor. Are şi un slogan pe măsură: dacă ai cumpărat , ai căpătat un 10 (zece).

Nu trebuie să uităm de comitetul de părinţi, care prin tertipuri pupincuriste , obligă elevii să contribuie la fondul şcolii şi al clasei, chiar dacă această „zeciuială” este încriminată de către minister. Nu strică să atenţionăm Inspectoratul Şcolar :!:  Sarcina intreţinerii şcolii este a administraţiei locale şi a primarului în principal. Luaţi-l de coiţe pe Taliban să vă dea bani şi nu-i obligaţi pe elevi să vă aducă de acasă din portofelul părinţilor.

PS. În următoarele zile un subiect despre ” activitatea autorităţii administrative din Cleja în relaţia cu contribuabilul „.

43 comentarii »

  1. Valy.Daca este adevarat ce spui, atunci nu trebuie decat facuta sesizarea la inspectorat,prefectura,curtea de conturi.Ce fac consilieri PD-L?Tatiana este presedinta comisiei de invatamant,de ce nu face si ea ceva,o sesizare,orice doar este consilier local, presedinte PD-L cu pretentii de viitor candidat la functia de primar. Se vede ca o doare in cot de comuna Cleja,ocupa locul degeaba in Pd-L. Fratilor faceti ceva si aduceti-l inapoi pe Ionel Demsa, este singura voastra locomotiva. Nu va suparati doamna, dar nu aveti stofa de lider si nu puteti fii in luntre si in punte.

    Comentariu de xyz — miercuri, 30 Martie 2011 @ 7:47 am

    • Cred că este bine ca să ajungă şi la cancelaria ministrului învăţământului. Celelalte inserate de tine ţin de atitudinea celor pe care i-ai enumerat. Să auzim de bine😀

      Comentariu de zulu — joi, 31 Martie 2011 @ 10:26 pm

  2. E foarte lung drumul spre democraţie . Totul pute de la cap. Cu aşa lideri în comuna aşa slujitori în instituţiile comunei.
    Sunt dezamăgit total privind profesorii😦. Atitudinea primarului……….nashpa. Dk ptr Monumentul Eroilor sau străns si cheltuit 3miliarde!!!!!!???? Pentru terenul de sport multifuncţional cât se vor strănge si cheltuii??

    Comentariu de gratzy — miercuri, 30 Martie 2011 @ 9:59 am

    • Aici a dus lipsa de atitudine şi bucuria pentru: un kil de zahăr, un kil de ulei etc. Mă aştept ca tinerii să nu repete greşelile noastre. Am voie să visez😉

      Comentariu de zulu — joi, 31 Martie 2011 @ 10:23 pm

  3. si or sa stranga cateva mii de euro plus banii de la minister din care trantesc 2 porti,ceva linii si cateva scaune din plastic(hoboriciu isi freaca palmele) si cu restul de 3 sferturi se modernizeaza gardul si curtea primarului,ba nu,masina noua,ba nu,case de vacanta,stai ca astea le are deja…ce mai urmeaza?

    Comentariu de Anonim — joi, 31 Martie 2011 @ 5:10 am

  4. Bine,bine acuzati anumite persoane ca cer bani si bunuri pentru a face anumite favoruri,aveti si dovezi?Daca nu,ce ve-ti face in situatia ca va da in judecata.

    Comentariu de budeanu — joi, 31 Martie 2011 @ 7:26 am

    • Ei ash❗ Păi nu cred că sunt acuze gratuite. În general minorii „scapă” fără voinţa lor „întămplări” nu tocmai ortodoxe din viaţa lor de zi cu zi. Probabil că nu conştientizează repercusiunile care se pot abate asupra lor dând în vileag „nelegiuirile” dascălilor, dar în acelaşi timp trebuie să-i încurajăm ca să le spună fără frică.

      Comentariu de zulu — joi, 31 Martie 2011 @ 10:21 pm

  5. tot gramatica,mama ei.ciresi sunt copaci si nu poti sa-i bagi in punga.ilave nu te mai da mare ca tot de la cleja esti….

    Comentariu de Anonim — vineri, 1 Aprilie 2011 @ 9:40 am

    • Bre uomo❗ …pe mine tovarăşa m-a învăţat că pluralul de la cireaşă = cireşe/cireşi. Că pe tine te-a învăţat altceva, ata ete😉
      Nu uita: sunt considerate corecte ambele forme de plural pentru:
      – căpşună – căpşuni/căpşune;
      – cicatrice – cicatrice/cicatrici;
      – cireaşă – cireşe/cireşi;
      – coardă – coarde/corzi;
      – copertă – coperte/coperţi;
      – găluşcă – găluşte/găluşti;
      – râpă – râpe/râpi;
      – chipiu – chipie/chipiuri;
      – tunel – tuneluri/tunele.

      Comentariu de zulu — vineri, 1 Aprilie 2011 @ 4:53 pm

  6. Nu stiu de ce, dar cred ca pers. care te-a corectat pe tine zulu este prof. de romana Florea. El pe vremuri era prof. de rusa, dar acum preda romana la scoala nr. 2 si este bagat pina in gat in afacerea cu francezi,este si casierul Asociatiei Impreuna pentru Cleja.Pe istia nu ai voie sa-i intrebi ce fac cu bani primiti de la francezi.Mai nou am auzit ca ar fii schimbat si presedintele org.cu o persoana de incredere a lui Joca, cumatra lui, Sarig A prof. de religie din cleja. Aceste asociatii nu pot fii controlate de cineva? Pute ceva ocolo,sigur fac ei ceva de vreme ce au schimbat pres. D-l Ioan un om cu mult bun simt, un clejean din Buda.

    Comentariu de budeanu — sâmbătă, 2 Aprilie 2011 @ 6:22 pm

  7. Mey…Astia ce zic ca ne conduc nu mai au mult si poate intr-o zi veti auzi ca a mai „murit” un „sef”…deja e strigator la cer si nu cred sau cel putin nu vreau sa cred ca parohul stie de asa ceva… Daca e asa nasol… Gardul lui joca se spune ca de fapt de ceva timp „saracul nu si-a luat salariul sau cel putin nu a umblat la salariul de pe card sa poata saracul sa isi puna si amaratul asta un gard ca oamenii…Si noi trebuie sa-l credem??!!!! Hai mey ca nu suntem fraieri!!!!:))

    Comentariu de Satan — Duminică, 3 Aprilie 2011 @ 4:40 pm

  8. Profesorii au obligatia sa educe moral si etic acei copii; in caz contrar nici peste sute de ani nu vom scapa de coruptie…

    Comentariu de Anonim — Duminică, 3 Aprilie 2011 @ 4:52 pm

  9. inghetate-inghetati,ciocolate-ciocolati etc etc.asai la cleja dupa mintea ta

    Comentariu de Anonim — luni, 4 Aprilie 2011 @ 1:38 pm

  10. Valy.Da-l in masa de papagal,la el in sat cum se scrie, sigur umpli un TIR cu prosti daca te duci acolo!Noroc ca a obtinut post de profesor in Cleja, ca altfel lucra si el pe santier ca altii. Cum ajunge un venetic in Cleja, nu vrea sub nici o forma sa mai plece. Ar trebui fugariti toti din comuna, din cauza lor sunt o gramada de copii slab pregatiti. Ar trebui sa va luati salariile dupa performanta, atunci sa va vad Azi am aflat ca prima adresa a acelei asociatii era in com.Livezi.Sunt multe necunoscute in formarea asociatiei , voi reveni cu amanunte.

    Comentariu de budeanu — luni, 4 Aprilie 2011 @ 5:48 pm

  11. As vrea sa spun ca eu chiar nu credeam ca exista oameni atat de NESIMTITI! Pentru dumneavoastra,care ati scris acele cuvinte jignitoare la adresa acestor dascali,am o intrebare,cat de normali sunteti??? Acesti profesori muncesc din greu ca sa ne educe,iar VOI,oamenii ca VOI,ii jignesc.Si sa va zic ceva:eu in anul acesta de scoala nu am auzit niciodata afirmatiile pe care le-ati spus.Pun pariu ca daca sunteti un elev al acestei scoli sunteti un elev care nu are ce face,nu are ce zice si nu este un elev de nota 10.Si va mai zic ceva:RUSINE!!!x-(

    Comentariu de eleva la scoala nr.2 — luni, 4 Aprilie 2011 @ 8:33 pm

    • eleva la scoala nr.2,
      Observ că nici tu nu eşti de nota 10💡 Şi ca să te convingi, reciteşte-ţi comentariul…
      Probabil ştii, există o categorie de oameni/indivizi aparte care „aud doar ce vor sa auda”❗ …şi care se supun orbeşte „deciziilor” de orice fel dacă le produc avantaje. Vreau să înţelegi că sunt părintele unui copil, care a trecut prin şcoala generală, a terminat liceul şi este studentă la două facultăţi în Bucureşti. Eu, deasemeni, am terminat cu mulţi ani în urmă toate formele de învăţămât preuniversitar şi universitar. Nu mă laud cu reuşita mea şi a copilului meu, dar vreau să înţelegi că, fenomenul despre care vorbesc, nu este de ieri de azi, este un flagel al „noilor ciocoi” din învăţămât şi care mi-a fost împărtăşit „face to face” de elevii de la şcola 2. Nu sunt scorneli. Nici nu aveam cum să „clocesc” aşa ceva din moment ce nu stau în localitate. Aşteaptă să vedem ce spune un viitor control de la Inspectorat !
      Poţi nega autenticitatea chitanţei fiscale❓ Îţi doresc numai bine. Eu nu te voi jigni. Îţi voi întoarce şi celălalt obraz❗

      Comentariu de zulu — luni, 4 Aprilie 2011 @ 9:35 pm

  12. BUNA!Am citit acest articol si…cred ca numai un om NESIMTIT,IGNORANT… sa nu mai continui ca lista e lunga,ar putea scrie asa ceva.Si ca sa stiti nu am auzit pana acum vreo amenintare din partea profesorilor cum ne-ar scadea nota daca nu platim acei bani pt acea sala de sport.Ei bine eu cred ca dumneavoastra sunteti un DOBITOC de care eu nu am mai intalnit!!!!!!Si va mai zc ceva RUSINE!!!

    Comentariu de eleva la scoala nr.2 — luni, 4 Aprilie 2011 @ 8:43 pm

    • Săpam în măruntaiele WordPress şi mi-a spus că nu prea eşti elevă de şcoală generală. Cineva născut în 1989 şi având numele Roxana (Roxi😛 ) trebuia să fii terminat demult această formă de învăţământ😈 Ce zici, am dreptate❓

      Comentariu de zulu — luni, 4 Aprilie 2011 @ 9:57 pm

  13. si doamna gheoghean violeta pune 10 pe buchete de flori chiar de esti analfabet toata ora vorbeste la telefon si merge la wc

    Comentariu de ananim — luni, 4 Aprilie 2011 @ 10:00 pm

  14. Chiar nu cred ce scrieti despre doamna Ghiorghian.Poti completa anonimule ,ca a venit la scoala in timpul iei liber, ptr. a face meditatii la matematica cu copii, fara a pretinde ceva{pregatirea cu elevi ,anul trecut}

    Comentariu de xyz — miercuri, 6 Aprilie 2011 @ 9:00 am

  15. Zulu.cunosti foarte multe intamplari din cleja.Bravo continua asa.Vinovati trebuie sa plateasca.Nu-i corect sa adune elevi bani pentru afacerile cuiva.

    Comentariu de tereza — sâmbătă, 23 Aprilie 2011 @ 5:17 pm

  16. pentru toti cei care ati scris pe net fie de bine fie de rau va urez un Paste fericit si Cristos a Inviat

    Comentariu de tereza — Duminică, 24 Aprilie 2011 @ 2:18 pm

  17. Ce se intampla,nu mai sunt subiecte despre Cleja?O tema interesanta ar fii,acordarea ajutorului social in Cleja

    Comentariu de xyz — Duminică, 1 Mai 2011 @ 1:10 pm

  18. […] on Repere istorice şi etnografice…zulu on În atenţia istoricului Coşa şi…xyz on Ce se mai întămplă în “î…zulu on Acuză preotul din sat că l-a […]

    Pingback de Am transmis o petiţie online prefectului cu următorul conţinut « CLEJA – IERI, AZI ŞI MÂINE — joi, 19 Mai 2011 @ 11:01 pm

  19. Am înţeles că şi-n cazul colectării banilor pe aceste chitanţe de către asociaţia „Împreună”, de cât de obligaţi sau nu au fost elevii, lucrurile s-au mişcat, dar nu într-o direcţie tocmai legală. Din spusele unora s-a convocat o sedinţă la Şcoala 2 în care s-a ridicat problema banilor, iar unii părinţi, mai aplecaţi spre linguşeală, au găsit de cuviinţă să dea o tentă legală acestei activităţi. Nu se face aşa ceva ! …iar cei instruiţi care au participat şi au incuviinţat această formă de colectă aparent legală, poartă o imensă răspundere💡
    Oameni buni, în această ţară, chestiunile „filantropice” sunt reglementate❗ Nu poţi face norme şi reguli după cu îţi dictează interesul❗ Trebuie doar să le citiţi şi să le aplicaţi întocmai, iar vouă dascălilor, obligaţia morală să le atrageţi atenţia când se derapează de la regulă !

    Comentariu de zulu — vineri, 20 Mai 2011 @ 6:25 pm

    • Eu nu aş lua bani şi nu aş da chitanţă unui minor, pentru că nu are surse proprii de venit. Dacă părintele vrea să contribuie să o facă personal. Din ce este postat reiese că pentru banii primiţi s-a eliberat chitanţă, iar aceştia au fost depuşi în contul Asociaţiei. Cum vreţi să dovediţi cu o chitanţă că aţi fost siliţi să daţi banii respectivi? Puteţi demonstra că banii au ajuns îm buzunarul vreunui profesor?

      Comentariu de Costin Iordache — miercuri, 15 Februarie 2012 @ 10:43 pm

  20. Cu parere de rau trebuie sa spun, Cleja e un capitol incheiat pentru mine. Nu mai am de gand sa ma intorc in Cleja fiindca panza de paianjen a „mafiei Joca” domina Cleja si din pacate o va domina si in anii viitori.
    Toti vreti o revolta insa sa fim serios nu ai cu cine sa o faci. Generatia tanara , o generatie plina de cocalari imbibati in manele ce se cred „barosani de barosani” se stropesc cu bere intr-o discoteca jegoasa si se iau la scandal. Istia nu is revolutionari is pur si simplu oameni cu IQ scazut. Batraniilor nu le mai pasa iar generatia ce a prins perioada ceausista este o generatie de mamaligosi carora le frica chiar si de umbra lor, si se rezuma in a commenta pe diferite siteuri cu nume fals.
    Imi este scarba de biserica corupta din Cleja ce se incruciseaza cu politica (sa nu uitam ca acum cativa ani a fost alungat un preot din Buda si toata comuna stie a cui a fost mana) , imi este scarba de scolile comuniste din Cleja ce m-au terorizat ani intregi, imi e scarba de oamenii ce au furat si s-au ajuns peste noapte oameni cu bani si lumea ii respecta (din frica) doar pentru acest fapt, si pe langa asta mai trebuie sa inghitim si smecheria copiilor lor infecti. De ce sa ma mai intorc in Cleja. Pentru mine Cleja inseamna maicamea si taicamiu si vreo cativa prieteni. Peste ani o sa ma intorc in Bacau …dar nu in Cleja . E trist ce se intampla acolo … si ma enervez ori de cate ori ma duc acasa in vacanta ! Pacat ca e un loc foarte frumos.
    Multa lume imi ataca modul de gandire. Dar eu am onoare si niciodata nu voi accepta sa fiu condus de niste analfabeti corupti.

    Comentariu de Un tanar din strainatate — miercuri, 25 Mai 2011 @ 9:58 pm

    • Sincer, îţi înţeleg revolta…şi vă înţeleg revolta, pentru că nu eşti singur. Am fost în postura voastră ani la rând. Am evitat să mă întorc, să vin în sat , dar am făcut-o pentru părinţi. Cu timpul …am conştientizat faptul că fără ajutor din afară, cei de acasă nu se vor schimba niciodată. Trebuie să le întindem mâna. Trebuie să luăm atitudine faţă de tot ceea ce provoacă regres, inclusiv discoteci, cum bine zici.
      Poate într-o bună zi inima te va opri şi îţi vei schima părerea!

      Comentariu de zulu — miercuri, 25 Mai 2011 @ 10:08 pm

  21. În ceea ce priveşte acordarea de „cadouri” trebuie stabilit dacă cadrul didactic l-a cerut sau dacă acesta a vrut să plătească şi elevul a refuzat. Mi s-a întâmplat şi mie, dar cel care a refuzat să primească plata a avut o mare dezamăgire când a văzut că situaţia şcolară nu se schimbă. Am avut în semestrul I un elev care în loc să se intereseze ce trebuie să înveţe ca să treacă clasa m-a întrebat dacă să-mi aducă un bidon de vin şi l-am refuzat. Cine însă îl învaţă că dacă duci ceva treci clasa? Dacă eu aş vrea să cumpăr zece ouă şi elevul sau părintele nu vrea să-mi ia banii acela se aşteaptă la o altfel de „răsplată” deşi nu o spune. Dacă nu trece odrasla zice că după ce nu mi-a luat bani pe ouă, nu i-am pus notă bună copilului, dar la urma urmei ouăle sunt pe bani, iar notele pe învăţat. Dacă cineva speră la alte lucruri nu e vina mea. Dacă un părinte mă invită la un pahar de vin ca să stăm de vorbă, de unde regula că a doua zi trebuie să-i dau notă bună copilului? Întebaţi-vă copiii care este modul de notare pe care îl folosesc şi să vă confirme că orice elev ascultat îşi vede punctajul pe tablă la fie care întrebare: pe coloana din stânga maximul pe care putea să-l obţine, iar în dreapta la cât a ajuns.

    Comentariu de Costin Iordache — joi, 16 Februarie 2012 @ 9:07 am

  22. erată: fiecare în loc de fie care

    Comentariu de Costin Iordache — joi, 16 Februarie 2012 @ 9:09 am

  23. Provocare pt.zulu.Dupa cum stim Costin Iordache este prof. de istorie la scolile din Cleja si Somusca.Dupa tine are greseli gramaticale in postarile lui?Sincer am incredere in parerea ta.

    Comentariu de xyz — vineri, 17 Februarie 2012 @ 6:57 am

    • Nu vânez greşeli, nu mi-am făcut fetiş din asta, ci câteodată le sancţionez pe cele care chiar depăşesc limita.

      Comentariu de zulu — Duminică, 19 Februarie 2012 @ 8:47 pm

  24. Da. Probabil din neatenţie şi grabă. După cu aţi observat au rectificat una.
    – l-a cerut în loc de i-a cerut
    – virgulă după „să înveţe” şi după „clasa”
    – virgulă după „banii” şi „răsplata”
    După cum vedeţi este posibil să am scăpări, mai ales când scriu cu tastatura, dar le recunosc şi le îndrept. Cu bine.

    P.S. Anul acesta predau şi la Buda.

    Comentariu de Costin — vineri, 17 Februarie 2012 @ 9:12 am

  25. ” Aleacandru a cucerit Imp. Pcean. El vola să clitoceze dctătie grezoi dare A căis C.U.I că Mică, dar mai Alasu Că seclcăem fapte eracacce şi să puată dacăuisă pe Uugâtul asepgetau plocrire După cuceresa cartă ri gânării că cu paisa ar prcuri Oarictulul.”

    Acesta este un fragment din lucrarea unui elev de clasa a V-a, pe care de rău ce sunt l-am lăsat corigent pe primul semestru.

    Comentariu de Costin — vineri, 17 Februarie 2012 @ 9:28 am

  26. În articol s-a strecurat o greşeală referitoare la numărul de elevi. Acesta este momentan de circa 500 la nivelul întregii comune. În ceea ce priveşte strângerea de fonduri trebuie să vă informez că majoritatea cadrelor didactice plătesc cotizaţii la această asociaţie deşi nu sunt din Cleja, şi îşi donează anual 2% din impozit către aceasta. Programele derulate cu francezii se realizează între cele două asociaţii, iar la acestea trebuie să contribuie şi partea română. După cum vedeţi la intrarea în comună suntem „înfrăţiţi” cu ei, nu suntem „înfiaţi” de ei. Majoritatea lucrărilor efectuate în şcoli s-au realizat cu bani atraşi de la francezi, de la elveţieni sau din proiecte realizate şi derulate de profesorii din Cleja. Faptul că şcolile au dotări cât de cât la nivele acceptabile se datorază în mare măsură colegilor mei.
    E mi-aş dori ca părinţii să fie mai aproape de şcoală, căci fondurile bugetare sunt puţine, iar la mijloc nu este interesul meu, ci ale copiilor dumneavoastră. Este adevărat că şi eu am strâns bani. Am strâns pentru cretă la clasă sau pentru topul de hârtie din care să se realizeze fişe de lucru şi teste, pentru că nu sunt fonduri. Am strâns bani de exemplu, pentru lucrări realizate în şcoală. Dacă venea o persoană să taie lemne cu drujba, aceasta trebuia plătită, iar cum banii şcolii din bugetul primăriei se află în Trezoreria Bacău, plata se poate face doar din cont pe bază de factură fiscală. Câţi tăietori de lemne cu drujba eliberează facturi fiscale?

    Comentariu de Costin — vineri, 17 Februarie 2012 @ 10:07 am

    • Ok ! …cei despre care faceţi vorbire, cadrele didactice, au fost şi beneficiarii unor „programe” care s-au derulat de la înfiinţare şi până astăzi ! …iar bani de la buget au fost şi vor fi…stăm prost la capitolul drămuirea lor❗ Chiar nu cred că trebuie să existe participaţie bănească din partea familiilor la bunăstarea şcolii. Este şi ilegal ! „Cutuma” străngerii acelor fonduri există şi cred că trebuie să dispară. Chiar şi acel tăietor de lemne trebuie să intre în legalitate într-un stat de drept, dacă vrem să facem paşi spre civilizaţie !

      Comentariu de zulu — Duminică, 19 Februarie 2012 @ 8:44 pm

      • Sunt de acord cu ceea ce spuneţi. Am însă câteva precizări. Am fost în echipa care a redactat un proiect de finanţare acum câţva ani, cotat cu cel mai bun punctaj din ţară cu o valoare de aproximativ 7000 de euro. Am avut două beneficii: folosesc produsele achiziţionate în munca la catedră şi 5 puncte la un dosar de evaluare atunci când am făcut o detaşare la un liceu în Bacău. În ceea ce priveşte sprijinul financiar al părinţilor, am postat mai jos fragmentul din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar care arată cum se face în mod legal acest lucru. În Colegiul „Mihai Eminescu” unde am predat există o Asociaţie a Părinţilor, cu statut de ONG, cu cont bancar şi contabilitate separată prin care sunt administrate fondurile. Anul trecut am achiziţionat şapte hărţi din fondul clasei, iar factura a fost înregistrată în contabilitatea Asociaţiei Părinţilor. Exemplul cu lemnele era din perioada în care nu exista centrală şi a fost ales aleatoriu.

        Comentariu de Costin — miercuri, 22 Februarie 2012 @ 9:44 pm

  27. CAPITOLUL V

    PĂRINŢII

    Secţiunea 1

    Dispoziţii generale

    Art.45. (1) Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu unitatea de învăţământ, în vederea realizării obiectivelor educaţionale.
    (2) Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu învăţătorul/dirigintele pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor.
    (3) Părintele, tutorele legal instituit sau susţinătorul legal sunt obligaţi, conform legii, să asigure frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul obligatoriu.

    Secţiunea a 2-a

    Comitetul de părinţi al clasei

    Art.46. (1) Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an în adunarea generală a părinţilor elevilor clasei, convocată de învăţător/ diriginte, care prezidează şedinţa.
    (2) Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea cursurilor anului şcolar.
    (3) Comitetul de părinţi al clasei se compune din trei persoane: un preşedinte şi doi membri;
    (4) Dirigintele/învăţătorul clasei convoacă adunarea generală a părinţilor la începutul fiecărui semestru şi la încheierea anului şcolar. De asemenea, dirigintele/ învăţătorul sau preşedintele comitetului de părinţi al clasei pot convoca adunarea generală a părinţilor ori de câte ori este necesar.
    (5) Comitetul de părinţi al clasei reprezintă interesele părinţilor elevilor clasei în adunarea generală a părinţilor la nivelul şcolii, în consiliul reprezentativ al părinţilor, în consiliul profesoral şi în consiliul clasei

    Art.47. Comitetul de părinţi al clasei are următoarele atribuţii:
    a) ajută învăţătorii/diriginţii în activitatea de cuprindere în învăţământul obligatoriu a tuturor copiilor de vârstă şcolară şi de îmbunătăţire a frecvenţei acestora;
    b) sprijină unitatea de învăţământ şi dirigintele în activitatea de consiliere şi de orientare socio-profesională sau de integrare socială a absolvenţilor;
    c) sprijină dirigintele/învăţătorul în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi extraşcolare;
    d) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu pentru elevii clasei;
    e) atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din şcoală.
    f) sprijină conducerea unităţii de învăţământ şi dirigintele/învăţătorul în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.

    Art.48. (1) Comitetul de părinţi al clasei ţine legătura cu unitatea de învăţământ, prin dirigintele/ învăţătorul clasei.
    (2) Comitetul de părinţi al clasei poate propune, în adunarea generală, dacă se consideră necesar, o sumă minimă prin care părinţii elevilor clasei să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei sau a unităţii de învăţământ.
    (3) Contribuţia prevăzută la alin. (2) nu este obligatorie, iar neachitarea acesteia nu poate limita , în nici un caz, exercitarea de către elevi a drepturilor prevăzute de prezentul regulament şi de prevederile legale în vigoare. Informarea celor implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie.
    (4) Contribuţia prevăzută la alin. (2) se colectează şi se administrează numai de către comitetul de părinţi, fără implicarea cadrelor didactice.
    (5) Este interzisă implicarea elevilor în strângerea fondurilor.
    (6) Dirigintelui/învăţătorului îi este interzis să opereze cu aceste fonduri.
    (7) Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca urmare a propunerii dirigintelui/ învăţătorului sau a directorului, însuşite de către comitet.
    (8) Sponsorizarea clasei sau a unităţii de învăţământ nu atrage după sine drepturi în plus pentru anumiţi elevi.
    (9) Se interzice iniţierea, de către şcoală sau de către părinţi, a oricărei discuţii cu elevii în vederea colectării şi administrării fondurilor comitetului de părinţi.

    Secţiunea a 3-a

    Consiliul reprezentativ al părinţilor / Asociaţia de părinţi

    Art. 49. La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ funcţionează Consiliul reprezentativ al părinţilor.
    Art.50. (1) Consiliul reprezentativ al părinţilor din unitatea de învăţământ este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi ai fiecărei clase.
    (2) Consiliul reprezentativ al părinţilor prevăzut la alin. (1) îşi desemnează reprezentanţii săi în organismele de conducere ale şcolii.
    Art.51. (1) Consiliul reprezentativ al părinţilor poate decide constituirea sa în asociaţie cu personalitate juridică, conform reglementărilor în vigoare.
    (2) Consiliul reprezentativ al părinţilor/ Asociaţia părinţilor se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul regulament de ordine interioară / statutul asociaţiei.
    Art.52. Consiliul reprezentativ al părinţilor /Asociaţia de părinţi are următoarele atribuţii:
    a) susţine unitatea de învăţământ în activitatea de consiliere şi orientare socio-profesională sau de integrare socială a absolvenţilor;
    b) propune măsuri pentru şcolarizarea elevilor din învăţământul obligatoriu şi încadrarea în muncă a absolvenţilor;
    c) propune unităţilor de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii;
    d) identifică surse de finanţare extrabugetară şi propune Consiliului de administraţie al unităţii, la nivelul căreia se constituie, modul de folosire a acestora;
    e) sprijină parteneriatele educaţionale dintre unităţile de învăţământ şi instituţiile cu rol educativ în plan local;
    f) susţine unităţile de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi de combatere a abandonului şcolar;
    g) se preocupă de conservarea, promovarea şi cunoaşterea tradiţiilor culturale specifice minorităţilor în plan local, de dezvoltare a multiculturalităţii şi a dialogului cultural;
    h) susţine unitatea de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale;
    i) susţine conducerea unităţii şcolare în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;
    j) conlucrează cu comisiile de ocrotirea a minorilor, cu organele de autoritate tutelară sau cu organizaţiile nonguvernamentale cu atribuţii în acest sens, în vederea soluţionării situaţiei elevilor care au nevoie de ocrotire;
    k) sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale;
    l) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a activităţii elevilor, în internate şi în cantine.
    Art.53. (1) Comitetele de părinţi ale claselor /Consiliul reprezentativ al părinţilor/Asociaţia de părinţi pot atrage resurse financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări etc., venite din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, care vor fi utilizate pentru:
    a) modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ, a bazei materiale şi sportive;
    b) acordarea de premii şi de burse elevilor;
    c) sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;
    d) acordarea de sprijin financiar sau material copiilor care provin din familii cu situaţie materială precară;
    e) alte activităţi care privesc bunul mers al unităţii de învăţământ sau care sunt aprobate de adunarea generală a părinţilor.
    (2) Personalul didactic nu operează cu aceste fonduri.
    (3) Fondurile colectate în condiţiile aliniatului (1) se cheltuiesc numai prin decizia organizaţiilor părinţilor, din proprie iniţiativă, sau în urma consultării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

    Din Regulamentul Şcolar.

    Comentariu de Costin — vineri, 17 Februarie 2012 @ 12:50 pm

  28. numai un profesor (………….)poate scrieasa ceva

    admin: voi cenzura limbajul suburban

    Comentariu de fefelina — sâmbătă, 18 Februarie 2012 @ 8:39 pm

  29. Nu ma mira rezultatele slabe la copii care au invatat in com. Cleja.Sincer sunt si invatatori,profesori pentru care am o stima deosebita,care au demonstrat prin felul lor de a fii,ca sunt bine pregatiti,cu rezultate bune obtinute la olimpiade si concursuri.Din pacate sunt si altii care sunt departe de meseria lor.Pacat pt. copii nostri.

    Comentariu de xyz — Duminică, 19 Februarie 2012 @ 6:50 am

  30. nu inteleg nimic nu ma bag

    Comentariu de LARI — sâmbătă, 17 Martie 2012 @ 4:19 pm

  31. Interesante discutii! Ma bucura faptul ca cineva are curajul de a infrunta direct (nu stiu in ce masura) „mafia” care este prezenta in acest sat! SIncer, am avut de a face cu persoanele care sunt in discutiile dv. Este dificil sa poti opri toate magariile sau sa „trezim” lumea din sat sa vada problemele care inca persista in sat din pacate. Stim bine cat e de adanca coruptia in tara, dar mai ales intr-un sat unde, „cineva”, si-a intins „tentaculele” pentru a beneficia de toate bunurile satului, financiar sau sub alta forma. Cu toata stima, va urez mult succes! Si daca aveti nevoie de ajutor. imi puteti scrie pe adresa email-ului.

    Comentariu de N — marți, 10 Aprilie 2012 @ 8:15 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

