CLEJA – IERI, AZI ŞI MÂINE

miercuri, 15 Decembrie 2010

Acolo unde cuvintele puţine sunt de ajuns

Filed under: Uncategorized — zulu @ 6:20 pm

La pagina 9 în Observatorul militar http://www.presamil.ro/OM/2010/49/ziar%2049.pdf

Răsfoind presa militară, am rămas plăcut surprins să citesc  că o consăteancă dea noastră şi-a ales cariera în domeniul militar. Sigur  este  încă o  „BOBOACĂ”, clasa a 9 a , se pot schimba multe pe parcursul celor 4 ani de liceu. La absolvire după suştinerea examenului de maturitate poate alege orice altceva în sfera civilă dacă nu se acomodează cu viaţa militară,  neexistând  îngrădiri/oprelişti ca pe vremuri, când erai obligat să continui în sfera militară pentru că erai sub contract, dar… important mi se pare de semnalat curajul ei, pentru că nu-i aşa, nu este chiar simplu de trăit într-o cazarmă . Articolul cu pricina  mi-a produs  amintiri plăcute. Nu pot uita cum  în anul 1980, exact cu 30 de ani în urmă, profesoara de geografie doamna Bajora Elena, mi-a călăuzit paşii tot spre un liceu  cu profil militar, pe deasupra şi de marină 😉 . Cu bine ştiţi, la acele vremuri părinţii noştri erau slab informaţi şi dacă nu era cineva care să te împingă de la spate, riscai să te plafonezi, chiar dacă aveai capacitate bună la învăţare. Mă bucur pentru Alexandra şi sper să fie într-un ceas bun, iar părinţilor ei le doresc să fie aproape de ea.

Update: Se pare că m-am „păcălit”. După spusele altei „lemiste” (parcă Miruna Maria o cheamă  – fata lui Ionel Demşa) ele se află sub contract şi la absolvire sunt obligate să aleagă cariera militară.  Asta este … mergeţi pe o carieră vocaţională. Deci, doi foşti colegi de generală (mai mici cu un an ca mine ;)  ) au fete „lemiste”. Bravo vouă Ionel şi Emanuel.  Bucuraţi-vă pentru reuşitele fetelor. Ele ştiu de ce au ales şi probabil că aţi fi greşit dacă l-aţi fi stat în cale . Cînd le spun „lemiste” ele ştiu despre ce vorbesc. Noi cei din C-ţa eram „lememişti”. Fetelor,  vă doresc multă baftă !

16 comentarii »

  1. Merita sa faci ceva cu viata ta.Este un bun exemplu si ptr alti tineri din comuna.Felicitari.

    Comentariu de Anonim — miercuri, 22 Decembrie 2010 @ 7:09 pm

    • Desigur. Sper ca aceste exemple să cointereseze şi alţi părinţi care să-şi îndrume copiii spre licee şi universităţi de profil din ţară. Nu am nimic cu cei care se pregătesc pentru a „emigra” pe plaiuri italice sau londoneze, dar şi-n ţara asta este loc de mai bine dacă generaţiile tinere vor schimba din mentalitatea balcanică care ne-a năpădit şi numai dacă vom înţelege că fără muncă serioasă nu există progres.

      Comentariu de zulu — joi, 23 Decembrie 2010 @ 12:43 am

  2. Multumesc pt postarea facuta! A fost o surpriza placuta pt familia mea! Totul se datoreaza muncii copiilor! Ar trebui facuta o mica rectificare: pe fata lui Ionel o cheama Maria, invata foarte bine si face cinste comunitatii Cleja.

    Comentariu de Emanuel Benchea — luni, 3 Ianuarie 2011 @ 9:09 am

    • Mulţumesc pentru atenţionare. La români se spune că trebuie să-i dai un miel dacă poceşti numele cuiva, dar cum în bătătura de la bloc nu cresc miei, iezi şi alte orătănii de curte, am să-i dau fetei o îngheţată când o voi întâlni-o.
      Cum am mai spus-o, bravo fetelor , dar şi părinţilor pentru că au fost de acord cu hotărărea fetelor. Să auzim de bine.

      Comentariu de zulu — luni, 3 Ianuarie 2011 @ 5:57 pm

  3. intradevar merita laudate adevaratele valori dar mare pacat ca nu s-au orientat spre un domeniu productiv/uman. „armata,politie,religie”- cuvinte ce trebuiau sa dispara din dictionarul contemporan.faceti un exercitiu de imaginatie si inlocuiti acele cuvinte cu scoala de acasa,scoala propriu-zisa,scoala din societate,veti vedea ca se poate. pacat ca nu putem scapa de vechile obiceiuri.dupa mii de ani de evolutie a societetii umane invatam in continuare sa ne batem.stiu ca e un alt nivel si dar tot la bataie se rezuma.

    Comentariu de Anonim — Duminică, 27 Martie 2011 @ 5:44 am

  4. Lasa draga anonimule,nu te mai strofoca ce fac altii,Sunt niste copii care muncesc mult pentru a fii acolo.Tu ce ne poti spune despre tine?Nu stii cum sa lovesti in aproapele tau,in cei care au un scop in viata.Spune sincer,ce poti face acum avand o facultate cu profil uman?

    Comentariu de xyz — Duminică, 27 Martie 2011 @ 7:56 am

  5. @xyz- foarte bine,creier de fosila,doar este nevoie de cati mai multi prosti ca-s mai usor de condus… ce poti face cu profil uman? deci nu mai avem nevoie de arta,trebuie sa ne transformam in roboti de facut facut bani si in soldatei eroi in razboaie corporative.daca erau toti ca tine nu aveai pe ce sa-ti scrii aberatiile,imbecilule! nu ma indoiesc ca sunt copii foarte capabili dar aici se strica orzu pe gaste,ei ar putea sa faca mult mai multe in alte domenii. si ca sa joc si cartea ta, xyz,ce salarii mai sunt acum in armata? minus 15%…

    Comentariu de Anonim — joi, 31 Martie 2011 @ 4:35 am

  6. „Try not to become a man of success but a man of value”
    „Incearca sa nu devii un om de succes ci un om de valoare” Albert Eistein

    Comentariu de Anonim — joi, 31 Martie 2011 @ 4:55 am

  7. si daca prin „om de valoare” intelegi „om cu multi bani si pile” esti un manelist ordinar,du-te si impusca-te!

    Comentariu de Anonim — joi, 31 Martie 2011 @ 5:19 am

  8. De ce trebuie neaparat sa jignesti anonimule!Se poate discuta si civilizat,fara „cap de fosila.inbeciliule”.Poate nu am pregatirea ta,dar tu cu ce demonstrezi ca esti mai cult?Nu vreau sa-ti dau sfaturi dar modul tau de abordare a fenamenului lasa de dorit.Discutam despre acele fete care au optat pentru un liceu militar,eu personal consider ca in acest moment este cea mai buna alegere pentru un tanar care doreste sa faca cariera.Voi justifica prin faptul ca untr-un LM se face o buna pregatire teoretica si fizica avand sanse mai mari in viitor.Mai este ceva,in acest moment tineri absolventi cu o licenta , nu prea sunt angajati in domeniul in care sau pregatit.Acest lucrru nu se intanpla in armata.Dupa cum se pote vedea sunt si avantaje,pentru care merita sa muncesti mult.Eu le doresc mult succes in ce fac,sa auzim prin ziare{Observatorul Militar}ca sunt si altfel de clejeni,care fac cinste localitati de unde provin.Ce spui despre parerea mea?Un multumesc anticipat, daca nu ma jignesti.Fii bun si gandeste pozitiv.

    Comentariu de xyz — joi, 31 Martie 2011 @ 10:07 am

    • @xyz tu nu vezi padurea din cauza copacilor.vorbest de „absolventi cu licenta,cariera,avantaje absolut personale”..scoate capul din cutie si deschide ochii, armata este o mare risipa de resurse,printre altele.in armata sunt risipite creiere capabile sa descopere de exemplu resurse de energie nepoluante, vaccinuri la cele mai temute boli,samd si de ce nu si creiere ce pot compune urmatoarea melodie care sa ajunga in topul preferintelor tale. plus ca nu-mi convine ca trebuie sa platesc taxe din munca mea pentru (voi face o alegorie) un „paznic” ce sta cu o mana in buzunarul meu stang ca sa pazeasca buzunarul drept.
      ps:te mandresti cu copii sarguinciosi din cleja ca si cum ai fi avut vreun merit.cu restul de cateva sute care habar nu au sa se exprime macar sau cateva zeci de copii analfabeti ce deabea asteapta sa mearga la discobar sa provoace scandaluri nu te mai mandresti.faptul ca v-ati nascut in aceeasi comuna nu e o calitate ci o coincidenta. trec zilele trecute prin sat pe langa un grup de „adolescenti”,le dau ‘naseara! ca doar suntem din acelasi sat si primesc in schimb „ce pola mea vrei,pzda”. a crescut mandria in mine de dadea pe afara si ii multumeam lui Dumnezeu ca le-a dat consateni ca tine ca atfel nu avea cine sa se mandreasca.

      Comentariu de Anonim — sâmbătă, 2 Aprilie 2011 @ 10:14 pm

  9. imi pare rau ca am fost inteles gresit,ma bucur pentru ca sunt copii capabili si sarguinciosi,bravo si la mai multe impliniri! mi-as fi dorit sa fi fost in alt domeniu decat cel militar,doar atat.

    Comentariu de Anonim — sâmbătă, 2 Aprilie 2011 @ 10:39 pm

  10. Se veda ca esti inca tanar anonimule,nu ti-ar strica un mentor.Oricum imi place cum gandesti,cu stima ptr. generatia tanara.

    Comentariu de xyz — marți, 5 Aprilie 2011 @ 3:21 pm

  11. xyz,ca sa-ti raspund pe acelasi „ton”ca si tine:nu-ti sta bine sa tratezi lumea de sus mai ales daca esti la subsol.ca varsta nu mai sunt tanar de mult iar de indrumat au incercat multi sa ma „indrume”. in armata mi s-a propus scoala de ofiteri si fiind tanar aproape am acceptat ideea dar dupa ce a trebuit sa ma chinui sa vad folosul mi-am luat gandul de la asa ceva.
    vreti eroi?nu-i cautati in armata caci suntem in secolul 21,avem zeci de mii de ani de evolutie. vreti eroi?cautati-i in SMURD,printre pompieri,salvamari,salvamontisti,medici din sistemul de stat ce nu iau „ciubuc” samd.aici inchei discutia. tu unde ti-ai trimis ce 2% din impozit?

    Comentariu de Anonim — vineri, 8 Aprilie 2011 @ 3:04 am

  12. Chiar asa,dupa tine sunt undeva la subsol,cam cat de jos inteligentule?Sigur nu poti accepta si alta parere,poate din cauza ca esti undeva deasupra altor persoane,cu o pregatire in mai multe domenii,un super om, care a plecat din satul natal in lume ha.ha.Cunosti proverbul „Decat codas la oras, mai bine la tine in sat fruntas}Vezi tu super,eu noaptea dorm linistit in patul meu,din cauza ca muncesc mult ziua ,in mai multe domenii.Tu ce faci?Stai pe net visand cat de destept esti{concluzie dupa postarile tale} Sincer nu va inteleg pe unii,de ce va dati asa destepti,daca nu sunteti?Lasati pe altii sa va laude.Super chiar crezi ca daca ai o mustata haioasa si esti chel in cap automat ai un alt statut.Gresit,tot un parlit din Somusca esti care a plecat din sat de puturos ce era.Despre ce faci si cu ce te ocupi,am aflat destule.Apelativul de parlit tii se potriveste ca o manusa.Cei 2% din inpozit am dirijat-o catre un ONG care se ocupa intradevar de comunitatea de unde provin,sub nici o forma nu o s-o dirijez catre fundatiile udemeriste.Super cred ca faci unbra degeaba pe acest pamant.B.G–-an nascut in Somusaca.Pe unchiul tau din Cleja cand il mai vizitezi,dupa ce va bagat unde sunteti acum va este rusine de el.

    Comentariu de xyz — vineri, 8 Aprilie 2011 @ 9:03 am

  13. ma confunzi,fruntasule,eu nu apartin niciunui grup etnopolitic

    Comentariu de Anonim — miercuri, 20 Aprilie 2011 @ 12:59 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

